یکشنبه, ۰۳ تیر ۱۳۹۷
آخرین اخبار
كدخبر: 13873 تاريخ : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲ نسخه چاپي بدون دیدگاه

یا مشکلات را حل کنید یا به این قیمومیت بی عرضه پایان دهید

یا مشکلات را حل کنید یا به این قیمومیت بی عرضه پایان دهید
توقف تعداد معدودی از قطارها و عدم وجود بلیت به تعداد کافی با توجه به ظرفیت بالای مسافر برای تردد به سمت تهران و مشهد از دیگر مشکلات است. واقعاً در شأن و عزت مسافران این منطقه نیست که به دلیل کمبود بلیت به مأموران قطار التماس کرده و آن‌ها هم با نهادن هزاران منت مسافران را سوار کنند. این مشکل در روزهای شلوغ و ایام پس از تعطیلات به اوج خود رسیده و بسیاری از مسافران کهن‌سال و مادران و کودکان تا مقصد موردنظر در راهروها و جلو درب‌ها کف قطار می‌نشینند و مناظر ناخوشایندی در اذهان سایر مسافران ثبت می‌کنند.

سلام جغتای_ حسین جغتایی/ جغرافیای شهرستان جغتای به‌ وسیله سه ایستگاه جوین، سنخواست و آزادوار به شبکه ریلی کشور متصل است. این ایستگاه‌ها با اینکه در محدوده شهرستان جغتای و استان خراسان رضوی قرار دارند اما با کمال تعجب زیر نظر اداره کل راه‌آهن شمالشرق (شاهرود) اداره می‌شوند. کمبود امکانات در این ایستگاه‌ها کماکان ادامه دارد ولی مسئولین شهرستان با عدم پیگیری‌های خود نشان داده‌اند که اهمیتی برای این موضوع قائل نیستند. ایستگاه جوین سالیان متمادی است در بین ایستگاه‌ها، با بیشترین مسافر، کمترین امکانات را داشته و هر بار اخذ ۱۱۰۰ تومان از سهم بلیت با عنوان خدمات ایستگاهی داغ دل مسافران را تازه می‌کند.

وضعیت سرویس‌های بهداشتی نامناسب است. نمازخانه‌ی در خوری وجود ندارد و نمازخانه این ایستگاه به یک اتاق کوچکِ بدون تابلو خلاصه می‌گردد. امکانات سالن انتظار در حد ابتدایی است و اکثر مواقع و در روزهای سرد زمستان حتی گرمایش مناسب را ندارد تا برسد به تلویزیون، بلندگو، نمایشگر ورود و خروج قطارها و… . با هر بوق قطار مسافران با استرس از سالن بیرون می آیند تا ببینند کدام قطار است که وارد ایستگاه شده است.

 

توقف تعداد معدودی از قطارها و عدم وجود بلیت به تعداد کافی با توجه به ظرفیت بالای مسافر برای تردد به سمت تهران و مشهد از دیگر مشکلات است. واقعاً در شأن و عزت مسافران این منطقه نیست که به دلیل کمبود بلیت به مأموران قطار التماس کرده و آن‌ها هم با نهادن هزاران منت مسافران را سوار کنند. این مشکل در روزهای شلوغ و ایام پس از تعطیلات به اوج خود رسیده و بسیاری از مسافران کهن‌سال و مادران و کودکان تا مقصد موردنظر در راهروها و جلو درب‌ها کف قطار می‌نشینند و مناظر ناخوشایندی در اذهان سایر مسافران ثبت می‌کنند. (پیشاپیش برای تقریر این قسمت عذر خواهیم) متأسفانه بارها شاهد بوده‌ایم مأمورانی که به این قضیه عادت نموده‌اند، مسافران این ایستگاه را “دهاتی” خوانده‌اند که به‌صورت گله‌ای به سمت درب قطارها حمله می‌کنند تا هر طور هست سوار شوند و بعضاً برخوردهای ناشایست و بحث‌وجدل‌هایی شکل‌گرفته و مأموران اجازه سوارشدن را نداده‌اند!

آنلاین شدن رزرو بلیت ایستگاه جوین هم به دلیل کمبود بلیت راه به‌جایی نبرده است و مسافران باید چند ساعت قبل به ایستگاه مراجعه کنند و در صف بایستند تا حداقل از بلیت‌های دستی گیرشان بیاید. مسئول توزیع بلیت در ساعتی نامشخص حضور می‌یابد و در اکثر مواقع برخوردی نامناسب با مسافران داشته و دائماً بر سر آن‌ها دادوفریاد می‌کند و با دیدن آشنایان و دوستان بساط پارتی‌بازی را نیز راه می‌اندازد که هر بار رنجش مسافران را به دنبال دارد و لزوم وجود یک گیشه فروش روزانه را بیش‌ازپیش نمایان می‌کند. تأخیر اکثر قطارها، تمیز نبودن زیرگذر و سالن انتظار، کمبود نیمکت‌های محوطه، نبود تابلوهای راهنما، حضور مداوم سگ‌های ولگرد، کوتاه بودن طول سکو که منجر به پیاده و سوارشدن مسافران از قسمت‌های بدون سکو می شود، خاکی و خراب بودن راه‌های منتهی به ایستگاه، عدم ساماندهی تاکسی‌ها و مینی‌بوس‌های راه‌آهن، نمایندگی ضعیف شرکت رجاء در شهرستان جغتای و…  بخش دیگری از مشکلات مردم در ایستگاه های راه آهن هست.

 

حل این مشکلات پیگیری مسئولان اعم از فرمانداری، شورای شهر و شهرستان جغتای و… را لازم دارد تا با مکاتبات فراوان یا سعی در حل مشکلات داشته باشند و یا به قیمومیت بی‌عرضه راه‌آهن شمالشرق پایان داده و زیر مجموعه اداره کل راه‌آهن خراسان رضوی شوند که جزو برترین‌های این حوزه است.

از مردم صبور خطه جوین و جغتای نیز به خاطر فرهنگ بالا و متانت بی‌اندازه‌شان سپاسگزاریم و امیدواریم تا با اعتراض‌ها و پیگیری‌های خود و انتقال این مشکلات به نمایندگانشان سعی در زدودن این ناهنجاری‌ها داشته باشند.

 

یک دیدگاه

تبليغات
  • ستاد مقاومت رمز پيشرفت

  • ستاد مقاومت رمز پيشرفت

  • ستاد مقاومت رمز پيشرفت

  • ستاد مقاومت رمز پيشرفت